2018. július 27., péntek

Az IMDb-ről

REÁLIS? MEGBÍZHATÓ?

  IGEN

 Az IMDb talán a világon a legnagyobb filmes adatbázis, hírportál. Szinte mindent megtalálhatsz a legújabb filmektől, sorozatoktól kezdve a legrégebbiig. Ma már ez a nemzetiségtől is független. Egy kicsit meg is lepődtem, hogy olyan magyar filmek is fent vannak, amit talán a mi országunkban is alig láttak. Én innen szoktam a következő évek filmjeiről is hallani. Akár olyan filmekről is olvashatsz, amik 3-4 év múlva jönnek ki. Ha regisztrálsz akkor jelezheted, hogy téged melyik film érdekel, amit meg már láttál azt pedig értékelheted egy 1-10 skálán. Én már egy jó ideje használom, és elégedett is vagyok vele. De vajon azok az értékek amiket látunk reálisak?

 

 

Talán Szirmai Gergely youtuber mondta egyik videójában, hogy ő pont azért nem szereti mert bárki regisztrálhat és értékelhet, és pl egy rossz filmet 10 ponttal értékel, míg egy igazi kritikus csak 4-gyel. Ebben van igazság lássuk be. De nem feltétlenül rossz ez. Lássuk be a legtöbb barátunk, ismerősünk nem filmkritikus. (Ha neked mégis nagy mázlid van) Lesz olyan akinek a legújabb Marvel filmek 10/10-sek míg másik haverod szerint olyan lett mint a matekérettségi, gyenge kettes. Ezzel is tudunk kompenzálni. Nagyjából tudom melyik ismerősöm milyen ízléssel bír, és hogy nála egy jó film nálam mit jelent. Ha megtaláljuk mi is ezt az utat szerintem egy élmény ezt az alkalmazást/oldalt használni. 

PLUSZ:  Megtudhatjuk, mi a világon a top 100-200 film (amivel amúgy kb egyet is értek), és unalmas hétvégéken választhatunk onnan valamit amit még nem láttunk. Interview-k, képek, videók, trailerek minden mennyiségben. Szóval ha nemtudod melyik filmet nézd meg a moziban, csak lesd meg az értékelésüket bátran ezen az oldalon, hátha tudd segíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KRITIKA: EGY KIS SZÍVESSÉG